17.05.2016

Регулираният каботаж може да оживи икономиката и да намали празните курсове

Австрия подготвя въвеждането на гранични проверки

(3)

Еркрат, 17.05.2016 – От стотици години проходът "Бренер" функционира като една от най-важните транспортни и търговски артерии между Северна и Южна Европа. Проходът през Алпите винаги е бил централна точка на политическите и икономическите процеси. Това е така и сега с подновяването от страна на Австрия на граничните проверки с Италия, които ще започнат в края на май.

 

На 12 април 2016 г. започнаха строителните работи с демонтажа на мантинелите на държавната граница между Австрия и Италия. От 1998 г. шенгенското споразумение се грижи за свободното придвижване в Европа и движение през границите без проверки. Сега до края на месеца тук трябва да се появи закрита зона за проверки, която има за цел да възпира бежанците и да ограничи наплива им към Австрия.

 

Заплаха за статуквото и икономиката

Транспортните фирми предпочитат магистралата през прохода "Бренер" най-вече поради ниските пътни такси и ниската цена на дизеловото гориво в Австрия, в сравнение със съседна Швейцария. 2,1 милиона товарни автомобила са преминали Алпите през 2015 г. по четирилентовия път, което прави около 5800 превозни средства дневно. Поради планираното ограничение на скоростта от 30 км/ч в зоната на контролния пункт фирмите и шофьорите трябва да се приготвят за дълги опашки и чакане – въпреки планираните две ленти за тежкотоварни превозни средства. Едната лента ще служи за визуален контрол, а другата за проверка на личните документи на случаен принцип.

 

По един или друг начин: Това ще доведе до загуба на време и високи разходи за престой поради спиране на транспортна артерия № 1 на Италия. Търговската камара на Южен Тирол се опасява, че увеличаването на разходите за възложителите ще се отрази негативно на превозвачите. Накрая увеличаването на цените ще рефлектира върху потребителите.

Обсъждат се решения на проблема

Възможните решения на проблемите в прохода включват засилване на железопътния превоз, пломбиране на товарните автомобили, гъвкави часове на шофиране и почивка за шофьорите на тежкотоварните автомобили по време на граничната проверка.

 

За засилване на железопътния трафик е необходимо преработване на разписанията, за да се реализира спестяваща време алтернатива на магистралата. Поставянето на пломби, които да показват, че след натоварването камионът повече не е бил отварян, трябва да бъде подето като частна инициатива. До момента няма решения по тези две предложения.

 

Либерализирането на часовете на шофиране и почивка за шофьорите на тежкотоварните автомобили изглежда не подлежи на обсъждане. Либерализирането на правилата, дори и като временно изключение за прохода "Бренер", би довело до прекалено високи рискове за сигурността.

Възможно решение: Калкулиране на повече време

Astag (Швейцарският съюз на товарните превозвачи) обаче не очаква

засилване на трафика през проходите Готхард или Сан Бернард. В края на краищата да се мине по алтернативните маршрути не би спестило нито време, нито разходи. Както вече казахме, пътните такси и цената на дизеловото гориво в Швейцария са много по-високи отколкото в Италия и Австрия.

 

В края на краищата докато не бъде намерено друго решение, което да може да бъде приложено бързо на практика, остава възможно единствено калкулирането на използваното допълнително време и по-високите разходи за престой. Това ще се отрази на клиентите, както и на шофьорите, за които цялото време ще се счита за време на шофиране. Но също така остава и надеждата, че граничният контрол е само заплаха от страна на Австрия в посока Брюксел, с която се цели постигането на споразумение относно справянето с бежанския поток.

 

Изтеглете съобщение за пресата
в началото