25.07.2013

Пъстри, пъстри, пъстри са всички сътрудници

TimoCom залага на многообразния мениджмънт

(1)

Дюселдорф, 01.02.2013 г. Холандка с марокански корени, кубинец, който говори пет езика или азиатска датчанка? Един така пъстър и разнообразен екип работи в TimoCom Soft- und Hardware GmbH, тъй като операторът на водещата в Европа борса за товари залага на многообразния мениджмънт. Когато Смахан Дахмани-Чичек, впрочем мароканската холандка, влиза сутрин във фирмата, я посреща ароматът на еспресо, кроасан и чурос. „Goedemorgen“, поздравявя тя всички, „Добро утро, Смахан. Или как се казва това на марокански?“, отговаря един колега „Sabah Gir“, отговаря тя с усмивка. Пътят до нейния офис минава през една многоезична глъчка, звучаща от другите помещения покрай залата за преговори. Там в момента се провежда среща. Основните езици са немски и английски. Сътрудниците извън офиса участват чрез конферентна телефонна връзка. Един напълно нормален работен ден в TimoCom. Без „мултикулти“ не би могло да бъде, тъй като фирмата работи в цяла Европа.

Един за всички, всички за един Целта на многообразния мениджмънт, наречен разнообразие, е да се уважава, използва и насърчава индивидуалното различие на всеки сътрудник. Така се създава обстановка на равни шансове и се избягва социалната дискриминация. От това произтича една позитивна атмосфера във фирмата. Мултикултурен екип от над 300 сътрудници, състоящ се от над 30 националности с различни способности, е рецептата за успешния многообразен мениджмънт на фирмата. Така го вижда и директора на отдел „Човешки ресурси“ Ралф Бройер: „TimoCom е добър пример за това, че “мултикулти“ може да функционира. Тук всеки индивид се отличава от другите чрез своя произход, култура и мироглед и внася различен опит и перспективи, които може да използва в работното ежедневие. Всички имат различни методи за работа. Тук всеки може да се учи от другия“. На пръв поглед, винаги изглежда по-лесно да се работи с „еднакво мислещи“, но чрез различните гледни точки и начини на работа се раждат нови идеи и се откриват нови пътища. Няма място за недоразумения Естествено интернационалността е едно голямо предимство и за клиентите. Благодарение на многоезичните консултанти Вие се чувствате винаги обслужвани по най-добрия начин, тъй като те разбират културата и действията на клиентите със същия произход. Химията между клиент и фирма е добра от самото начало. Още една положителна страна: Рискът от недоразумения се намалява и се увеличава удовлетвореността на клиентите. Но също и когато „мултикулти“ функционира между колегите, за контакта между фирмата и клиентите важи следното „Равен с равен общуват с удоволствие“. Тъй като никой не може да знае всичко за другия и поради това въпросите: защо един французин не желае контакт по време на обедната почивка, защо китайците приемат по друг начин визитките или защо италианците наред със служебните въпроси искат да говорят и за частните, не могат да получат отговор без проучване. Това трябва да се предостави по-добре на говорещите на своя майчин език. И за в бъдеще TimoCom ще се радва на „пъстри“ служители, които придават на фирмата многоцветен облик, всеки по свой собствен начин.

Изтеглете съобщение за пресата
в началото