Началото на годината започна с надежда в транспортния бранш
TimoCom транспортен барометър: Повече товари през 1-вото тримесечие на 2015 г.
Еркрат, 24.04.2015 – През първото тримесечие на тази година европейският транспортен пазар се реабилитира за неочаквано слабото последно тримесечие на 2014 г. През януари и февруари имаше толкова много товари, колкото не е имало от три години насам. В края на тримесечието транспортният барометър на TimoCom показа съотношение на товарите спрямо товарното пространство от 39:61 за европейския транспортен пазар и донесе надежди за бъдещето.
Трябва да се върнем назад няколко години, за да намерим друго толкова силно начало на годината. Само през 2011 година месец януари беше по-силен от януари 2015 г. както по съотношение на товарите спрямо товарното пространство, така и по абсолютно количество на товарите. „Тогава започнахме новата година с над средния дял на товарите от 53,8%“, каза главният представител на TimoCom, Марсел Фрингс. „През януари 2015 г. ние сме още далече от тази стойност, но транспортният барометър отбеляза най-доброто начало от четири години насам с дял на товарите от 42%.“
Повече товари като цяло
През месец февруари делът на товарите се върна очаквано назад – макар и само на пръв поглед. За този период транспортният барометър на TimoCom показа съотношение на товарите спрямо товарното пространство от 33:67, но абсолютните стойности от TC Truck&Cargo®, най-голямата транспортна платформа в Европа, показаха, че през първите два месеца на тримесечието имаше над 700 000 оферти за товари повече от същия период на миналата година. Със същото темпо намаляха и офертите за транспортни средства. „Имаше добро натоварване въз основа на като цяло положителното икономическо развитие в Европа“, потвърди Фрингс.
Това беше потвърдено и от съотношение на товарите към товарните обеми от 42:58 през месец март – и Марсел Фрингс очаква, че то ще стане още по-добро: „2-рото тримесечие ще отбележи растеж. Съвсем ясно. Сезонът на пикниците и барбекютата започна с хубаво пролетно време и през великденските празници в много европейски държави имаше кратки четиридневни работни седмици. Тези традиционно силни за товарите работни седмици продължават в май, тъй като ние можем да очакваме повишен обем на товарите през най-малко два от трите месеца на 2-рото тримесечие.“