История на успеха Cargo 2000 AS Мета
В първата част на поредицата „Истории на жени, работещи в логистиката“ TimoCom разговаря с Vivi Aakjær Jensen, управител на Cargo 2000 A/S.
Здравейте г-жо Йенсен, ние вече се познаваме. Но ще бъде добре да представите себе си и Вашата фирма за нашите читатели.
Йенсен:
С удоволствие. Казвам се Vivi AakjærJensen и от 1 януари 2016 г. съм управител на Cargo 2000 A/S. От основаването си от Михаел Халгренер през 2000 г. фирмата непрекъснато расте и днес в нея работят 12 служители. Нашата основна дейност е тежкотоварният транспорт в Скандинавия и Германия, но ние също обработваме поръчки в цял свят. Нашата сила са сборните и групажните товари, както и извънгабаритните товари.
TimoCom
Вие сте едни от малкото датски иноватори и съоснователи на Датската асоциация на иноваторите. Как стигнахте до транспортния бранш?
Йенсен
Cargo 2000 A/S е фирма с изключително опитни и компетентни служители, които познават и кътните зъби на транспортния бранш. Един поглед отвън може да донесе съвсем нови импулси. Поради тези причини аз бях първоначално назначена като консултант, а по-късно повишена в ръководството. Тъй като вече имах опит с ръководенето на фирми от различни браншове, напр. металообработване и занаятчийство, ние скоро решихме да поема ръководството на фирмата. Аз се основно се грижа за модернизирането на фирмата и за оптимизирането на процесите.
TimoCom
Кое в това намирате за особено предизвикателно или вълнуващо?
Йенсен
Навлизането в бранш, в който нямаш дългогодишен опит, разбира се първоначално представлява предизвикателство. Едновременно с това, това е и един вълнуващ бранш, който предлага и много място за иновации. В Cargo 2000 A/S ние вече изпробваме различни идеи, които със сигурност биха променили нещата – така че и за в бъдеще няма да ни бъде скучно.
TimoCom
Кое според Вас е най-голямото предизвикателство пред Cargo 2000 A/S?
Йенсен
Конкуренцията от страна на големите транспортни фирми със сигурност ще продължи да бъде едно от най-големите предизвикателства и за в бъдеще. Разбира се, за средно големи фирми като нас, това не е нищо ново. При директно сравняване на цените спрямо най-големите ние винаги губим. Затова днес е още по-важно средно големите фирми да могат да предлагат допълнителни услуги, чиято стойност да бъде ценена от клиентите. Само по този начин човек може да запази дългосрочно клиентите си и да гарантира собствената си печалба.
TimoCom
Какво разбирате под допълнителни услуги?
Йенсен
Един от нашите най-опитни служители, Niels Tibergaard, обобщи това много добре на нашия уебсайт тази година. Първо, това са добрите връзки в бранша, които ние градим от дълги години. Те ни позволяват да изпълняваме поръчките много по-ефективно, от което печелят нашите клиенти. Друго наше предимство е това, че използваме датски шофьори и по този начин комуникацията между шофьорите и клиентите е значително улеснена. Но със сигурност най-важната услуга, която нашите служители извършват, е внимателната работа с нашите клиенти. При нас поръчките не се обработват, а се обгрижват. За това къде точно се намира границата е най-добре да попитате нашите клиенти.
TimoCom
Когато днес се говори за актуалните предизвикателства, най-често споменаваната дума е „цифровизация“. Така ли е и при Вас?
Йенсен
Естествено ние следим цифровите новости в бранша, но ние не инвестираме без да мислим в неща, които не биха имали допълнителна стойност за нашите клиенти. Например, ние все още не използваме track&trace.
Причината за това е описаното по-горе обгрижване на поръчките. При нас клиентът има фиксирано лице за контакт, без значение дали става въпрос за фактура, рекламация или актуалното местоположение на превозното средство. Този служител винаги знае къде се намират стоките на клиента и кой шофьор отговаря за тях.
При запитване от страна на клиента той винаги може да даде нужната информация и така се заражда пълноценен диалог, който не може да бъде заменен с един track&trace номер. Накратко казано, в момента самите клиенти не биха желали цифровизацията.
TimoCom
За много хора друго голямо предизвикателство е справянето с последиците от глобализацията. Каботажът и чуждестранната работна ръка са горещи теми. Какво мислите за това?
Йенсен
Вместо да вижда глобализацията като проблем, човек трябва да я възприема като нови възможности. Произходът или националността на нашите шофьори не ни интересува.
Важното за нас е да имаме опитни шофьори, които да говорят езика на нашите клиенти и на които да можем да имаме доверие. В края на краищата, те са част от пакетната услуга, която предлагаме на нашите клиенти. Когато имаме шофьор, с когото можем безпроблемно да комуникираме, това води до позитивна съвместна работа.
TimoCom
Благодарим Ви за разговора, г-жо Йенсен. За нас ще е удоволствие да ни усведомявате как се развива Cargo 2000 A/S за в бъдеще.