skip navigation

Системата на TIMOCOM: За да може транспортът да обслужва строителните обекти

Как фирма WEMAS Absperrtechnik GmbH ускорява транспортните поръчки цифрово

TIMOCOM System: Damit Transporte nicht zur Baustelle werden

Еркрат / Гютеслох, 18.04.2019 г. – подпори, парапети, лампи, основи, конуси: Едва ли има строителен обект в Германия, който да не използва професионалните продукти на WEMAS. Произведените във Вестфалия продукти на WEMAS се използват на територията на цялата федерална република. За логистиците на компанията това означава, че често трябва да доставят стоката до клиентите в рамките на 24 до 48 часа след поръчката. Бърззина, качество и надеждност – това получават клиентите от WEMAS. 

Като пазарен лидер в областта на интегрираните сертифицирани решения за ограждане на улици и пътища WEMAS използва система Smart Logistics System на TIMOCOM. В рамките на осем месеца компанията възложи с помощта на приложението TC Transport Order® 2221 поръчки на 855 различни изпълнители. До този момент WEMAS имаше главен спедитор – но не бяха доволни от работата му, така че ръководителят на логистиката Щефан Вацлавек взе решение за използването на TIMOCOM. 

„За нас цифровото обработване на поръчките има две основни предимства“, казва Вацлавек. Цифровизацията прави компанията конкурентоспособна и я освобождава от ненужно количество документация на хартия. „С приложенията на TIMOCOM ние сме значително по-бързи при възлагането и обработката на нашите транспортни поръчки“, обяснява Вацлавек едно от предимствата. Решаваща, обаче, е функцията за архивиране на транспортните поръчки. 

WEMAS Absperrtechnik GmbH

Във WEMAS 130 сътрудници се грижат за спедицията до търговците на едро. От 1971 г. компанията е специализирана в производството и спедицията на висококачествени продукти за професионално осигуряване на работните места в строителството под и над земята.

„Освен това ще се радваме на функция, с помощта на която директно да можем да свързваме фактурите и счетоводните документи със съответната транспортна поръчка“, сподели той желанието си с IT отдела на TIMOCOM. Неговите очаквания: „Тогава ние бихме имали при годишния одит всичката информация на едно централно място – това пести време и за нас категорично представлява добавена стойност.“ Благодаение на възможността за архивиране ровенето по папките вече е останало в миналото.

Интегрираното в системата цифрово обработване на поръчките се грижи за значително по-голяма ефективност. Използването на това приложение намаля усилията за организиране и търсене. Освен това то има предимството, че не е необходима подсистема за обработка на поръчките и че за повечето от 127 000 потребители на TIMOCOM е невъзможно да забравят важна за транспортната поръчка информация, благодарение на задължителните полета. 

При обучението на място Щефан Вацлавек и неговите колеги се запознаха отблизо с още функции, свързани с TC Transport Order®. Преди това неговият колега Дьоринг не беше запознат с фирмената директория: „С нейна помощ аз мога например да намеря превозвачи с превозни средства, които имат мотокар.“ Той изглеждаше развълнуван и от търсенето на складове: веднага намери десет подходящи. Обучението беше полезно и за още две теми: проследяването на поръчките, за да се намали необходимостта от комуникация с изпълнителя по време на транспорта и възлагането на редовни курсове. С търг могат на бъдат намерени пет превозвача, които в бъдеще да бъдат ползвани редовно. За възлагането се използва имейл, за да се запитат превозвачите за цени. 

Дьоринг имаше три желания към обучаващия екип: Първо, превозвачите често питат по имейла за ДДС номера на WEMAS – чрез допълнение към шаблоните той може да бъде добавен лесно. „Понеже вече чухме това от няколко клиенти, планирано е ДДС номерът на възложителя да бъде написан до името на фирмата в протокола за поръчката“, казаха от обучаващия екип на TIMOCOM. Второ, темата за забраните за движение постоянно присъства в работното ежедневие на WEMAS, така че да може екипът директно да прави справка с TIMOCOM TruckBan за международни забрани за движението на товарни автомобили. И трето, Дьоринг се надява на възможността във фирмената директория да може да се въвежда адрес за изпращане, за да може той да бъде използвам във формуляра за поръчка.

В пиковите моменти Дьоринг ще може в бъдеще да пести по половин час на ден, когато бъде създаден интерфейса между Navision – програмата, в която се регистрират поръчките на WEMAS – и TC Transport Order®. Тогава само с едни кликване върху транспортна поръчка ще става оферта за товар.

Повече информация за WEMAS ще намерите на www.wemas.de.

в началото