TIMOCOM Logo

JavaScript е забранен във вашия браузър.

Функционалността на този уебсайт е намалена. За да се увеличи обхвата, моля разрешете временно JavaScript в настройките на браузъра си.

Слаб старт за транспортния пазар в 2012 г.

Дългата зима се отрази на транспортния барометър на TimoCom

Дюселдорф, 2012-04-03. Tранспортната индустрия е в най-лошият период от началото на икономическата криза през 2008. Това стана ясно от последните данни на транспортният барометър на TimoCom, според който съотношението на товарния дял на наличния капацитет през първото тримесечие на 2012 г. е с 20 пункта под референтната стойност за миналата година. Въпреки това, с покачването на температурите и транспортния пазар също така бавно загрява.

Малко след Нова година пазарът тръгна надолу- както и температурата. С настъпването на пролетта в Западна Европа показанията на транспортният барометър на TimoCom - наред с доставчика на пазара на водещата европейска борса за обмен товари и товарни превозни средства TC Truck & Cargo® - бяха много по-добри отколкото към края на 2011. За съжаление възходящата тенденция не трая дълго - нито по отношение на времето, нито по отношение на транспортната индустрия. От средата на януари зимата определя и контролира Европа до края на февруари. Това се отрази и от транспортния барометър на TimoCom в явен дисбаланс между товари и товарни пространства: 31% от предлагани товари срещу 69% от наличните мощности на превозните средства. Същия период на миналата година рисува една съвсем различна картина. По това време е имало повече товари отколкото превозни средства(54:46).

Началото на зимата уари лошо резултатите
Февруари продължава да бъде като ледников период за Европа. Транспорттият барометър на TimoCom изглежда замразнал, като пътищата и затвори края на месеца практически непроменен в сравнение с предходния месец със съотношение товари-превозни средства 32:68. Въпреки това, тези стойности са далеч по-ниски с тези от миналата година (51:49). "Този изключително студен период в началото на годината удари тримесечните резултати на европейската индустрия в областта на транспорта, доста зле. Нашите клиенти от Бившита |Югославска република например ни казаха, че транспортния пазар почти е стигнал до застой през февруари. Разбира се, нещо подобно оказва влияние на транспортния барометър на TimoCom ", обяснява Marcel Frings, главен представител на TimoCom.

Забелязва се възходяща тенденция
Традиционно има повече за транспортиране през март - най-вече към Великден. Така се случи и през първото тримесечие на 2012 година, макар и на по-ниско ниво, отколкото обикновено. "През март 2010 г. товарниа дял възлизше на 54 процента, през 2011 г. той е дори 59%. Въпреки това, признаците през първите два месеца на тази година са толкова слаби, че ние само достигнахме съотношение товари-превозни средства 42:58 ", обобщава Фрингс ситуация в транспортния пазар.

След като транспорттия барометър на TimoCom показа резултат от 35:65 за първото тримесечие на 2012 г. (2010 г.: 44:56; 2011: 55:45), вълнуващия въпрос за това как транспортния пазар ще се развива в предстоящото тримесечие е все още отворен. Степента на кризата на еврото ще бъде ключов фактор за това. Ще има ли допълнителни сривове, например в страни като Испания? И какво влияние ще окяже това върху транспортната индустрия? В последните дни на март транспортния барометър на TimoCom показа лко подобрение,както един свеж бриз показва идването на пролетта.

Допълнителна информация за транспортния барометър на TimoCom, в www.timocom.com

Пресинформация Контакт

Communications

TIMOCOM GmbH

Timocom Platz 1

DE-40699 Erkrath

+49 211 88 26 59 24
Съгласен съм този сайт да използва „бисквитките” за анализ, персонализирано съдържание и реклама.